Om de Nederlandse Grand Prix tot een waar spektakel te maken ging het Circuit Zandvoort de afgelopen maanden aanzienlijk op de schop. Het paradepaardje van het duinencircuit is de Arie Luyendijkbocht, die is omgetoverd tot een kombocht met een hellingshoek van maar liefst 32%. Voor Verstappen maakt het weinig uit. Met of zonder kombocht, de Nederlander vindt het een prachtig circuit om op te rijden, zo vertelt hij voor de microfoon van onder meer RacingNews365 : "Het is een super circuit om op te racen, absoluut. Maar dat was het ook al voordat de banking er was, toen ik er met de Formule 3-klasse op reed en natuurlijk tijdens alle demo's die ik daar heb gegeven." "Het is altijd al een uitdagend circuit geweest. De laatste bocht was sowieso al vol gas, maar ik hoop dat het dit seizoen zal helpen als we ons DRS-systeem al wat eerder in de bocht open kunnen zetten. De rest van het circuit blijft nagenoeg hetzelfde en ook die stukken waren natuurlijk al een hele uitdaging." En de bolide waarmee de Limburger dit jaar in Zandvoort zal rijden, de Red Bull RB16, is logischerwijs veel sneller en beter dan de Formule 3- en oudere Formule 1-auto's waarmee hij ooit op het circuit reed. Het ronderecord in Zandvoort zal in mei dan ook zonder twijfel verpulverd worden door de huidige generatie Formule 1-bolides. Door de nieuwe regels is het bovendien zeer aannemelijk dat het ronderecord na mei nog lang zal intact blijven. Als het aan Verstappen ligt, dan is het zijn naam die in mei de boeken ingaat als de snelste coureur ooit op het Circuit Zandvoort. "Ik kijk er enorm naar uit om daar met de RB16 te rijden, want met de huidige wagens zullen dit jaar overal ronderecords worden verbroken. Het is ook het laatste jaar dat het mogelijk is om een mooie rondetijd in Zandvoort neer te zetten waar misschien nooit meer aan getipt kan worden", aldus Verstappen. Met medewerking van Aaron Deckers. Max Verstappen kende een uitstekende testweek in zijn nieuwe Red Bull, maar Mercedes was wederom ijzersterk. En speelde Ferrari verstoppertje of zijn er echt problemen? Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen behandelen dit en nog veel meer in de nieuwste aflevering van de RacingNews365-podcast, die hieronder te luisteren is.
Meest gelezen