De Ferrari-motor was in 2019 vaak onderwerp van gesprek. Zeker nadat de Italiaanse renstal de polepositions en zeges aaneen reeg na de zomerstop nam de kritiek toe. Meermaals werden er vraagtekens geplaatst bij de vermogenscurves die alleen Scuderia Ferrari had - haar klantenteams hadden deze bijzondere performance niet. Toen Ferrari in Austin werd geïnformeerd over een 'verduidelijking van de regels' was prompt de extreme snelheid van de motor verdwenen en daarmee kakte de performance van Ferrari in. De woorden van Max Verstappen, die de Italianen fijntjes wees op het 'valse spel' gingen de hele wereld over. Inmiddels loopt de discussie tussen de teams enerzijds en de Ferrari en de FIA anderzijds nog altijd. Een discussie waarin Verstappen zich niet langer mengt: "Dat laat ik aan de teams. Wel denk ik dat het voor iedereen belangrijk is dat er een gelijk speelveld komt." "Dat is iets dat iedereen wil en dat is ook het enige dat ik erover kan zeggen", aldus Verstappen tijdens een sponsorevent van Red Bull. De rijder vertrouwt er daarbij op dat de FIA de juiste beslissingen maakt: "Dat hebben ze in het verleden ook gedaan. Het is nu afwachten wat er uit het overleg tussen de teams en de FIA komt." Alle teams moeten dit seizoen verplicht met een tweede fuel flow sensor rijden. Dit om ervoor te zorgen dat de teams het signaal niet langer kunnen verstoren en de gegevens betrouwbaarder gemeten worden. Het corona-monster heeft de Formule 1 volledig in haar greep. Autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen bespreken de gevolgen voor de autosport.
Meest gelezen