Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappens ongemak in RB16 was 'foutje van Red Bull'

Max Verstappen werd in de eerste vrije training de baan opgestuurd voor zijn eerste ronden, maar Verstappen zat niet lekker in de RB16. Knobbeltjes aan de headrest zorgde voor grote ongemakken bij Verstappen.

Comfort in een Formule 1-auto is, hoe tegenstrijdig het ook klinkt als je het over zo'n krappe cockpit hebt, van groot belang. Alles wat niet helemaal lekker voelt, leidt af van het racen. Verstappen merkte in de eerste vrije training op dat er iets mis was met zijn headrest, de schuimrubberen beschermingsring aan de binnenwand van de cockpit. "Alexander Albon rijdt altijd met een headrest met wat knobbeltjes aan de binnenkant en Red Bull wilde dat altijd al eens met mij proberen", aldus de Red Bull-coureur in gesprek met Ziggo Sport . Toch was dat op Silverstone (nog) niet de bedoeling: "Dit was alsnog een foutje van het team. Ik dacht meteen 'wat is dit?'. Dus ik keek en voelde even en hoewel het kleine uitstulpingen zijn, was het gewoon niet fijn." Verstappen sprak over de boordradio zijn ongenoegen uit en vroeg of hij direct de headrest kon inruilen voor zijn eigen exemplaar, een exemplaar dat hem meer bewegingsruimte geeft: "Het is mijn stijl om meer met mijn hoofd de bochten in te leunen. Dat kon ik nu niet, dus het voelde heel onaangenaam, alsof ik vast zat."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal