Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verwacht dit jaar geen verrassingen meer van Honda

Honda heeft als motorleverancier in de Formule 1 de laatste jaren een behoorlijke stijgende lijn doorgemaakt, met name in het huidige seizoen. Voor de resterende races heeft het echter geen verrassingen meer in petto, zo beweert de fabrikant.

Met nog twee races te gaan in dit Formule 1-seizoen ligt de focus bij de meeste teams vooral op het volgende jaar, zo ook bij Red Bull. Hoewel de renstal waarvoor Max Verstappen uitkomt nog zal willen imponeren in deze resterende Grands Prix, zit er qua updates weinig spectaculairs meer in de pijplijn. Voor wat betreft motorleverancier Honda geldt hetzelfde. Technisch directeur Toyoharu Tanabe vertelt in gesprek met Motor Trend dat het in de resterende Grands Prix geen bijzondere eindspurt voor ogen heeft. "Het komt erop neer dat we dit jaar gewoon bij het programma blijven, we hebben geen verrassingen op de planning staan voor de komende races. Natuurlijk is het doel wel altijd om de wedstrijd te winnen. We zullen er dan ook voor zorgen dat de krachtbron en het chassis optimaal afgesteld zullen zijn afhankelijk voor het circuit, op een manier dat de motor niet alleen efficiënt is maar ook zoveel mogelijk vermogen levert." Honda neemt uiteraard alle opgedane informatie van dit jaar mee naar het volgende seizoen. De ontwikkelingen aan de krachtbron van volgend jaar zijn al lang geleden begonnen. De laatste twee races van dit Formule 1-seizoen zullen ook in het proces worden meegenomen. "Deze winter zullen we weer zo hard mogelijk werken om ervoor te zorgen dat we een goede motor hebben", aldus Tanabe. Honda zegt vooral veel te hebben geleerd over de verhoudingen tussen vermogen en betrouwbaarheid. "We hebben de afgelopen jaren veel problemen gehad met de betrouwbaarheid, het was knap lastig om dat te balanceren met de prestaties. We hebben echter veel van deze problemen kunnen leren. Na uitvoerig testen hebben we het redelijk weten op te lossen. Vanuit die positie kunnen we vervolgens naar meer vermogen op zoek gaan." Beluister hieronder de nieuwste aflevering van de Formule 1-podcast van RacingNews365. Hierin wordt door autocoureur Tim Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel gesproken over onder andere de zaak rondom Ferrari's motor.

Viaplay
x
LIVE Reacties na bizar einde sprintkwalificatie