Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Vettel: "Ferrari en ik zijn niet gelukkig, we zijn pissig"

Het F1-team van Scuderia droomde in 2019 van de wereldtitel, maar kwam van een koude kermis thuis. Slechts drie zeges werden behaald en er eindigde geen Ferrari-coureur in de top drie van het WK.

Sebastian Vettel was in 2019 vaak de gebeten hond door diverse fouten. Diverse malen liet hij optekenen ontevreden te zijn over zijn eigen seizoen, maar vol vertrouwen te zijn dat hij in 2020 sterker voor de dag komt. Dat verwacht hij ook van zijn werkgever, Ferrari. "Het mogelijk duidelijk zijn dat het team en ik niet staan waar we willen staan en performance missen. Het is echter niet iets dat je in een nacht oplost of waar een magisch wapen voor bestaat." "Ik kan garanderen dat we niet gelukkig zijn, we zijn pissig. Maar, ik denk niet dat het helpt om boos te zijn. Je moet de focus houden en positief blijven zodat je de kansen die je krijgt wel benut", erkent Vettel in gesprek met Motorsport-Magazin. Ferrari kende een uitstekende eerste testweek in 2019, maar Mercedes liet zich niet in haar kaarten kijken. Eenmaal aangekomen in Melbourne, voor de eerste race van het seizoen, bleek dat de Duitse renstal wederom dominant was. Dit tot grote teleurstelling van Ferrari dat het spoor lange tijd bijster raakte. "We hadden een goede balans in de auto, maar verloren deze in het begin van het seizoen. Het duurde lang om dit terug te vinden", legt Vettel uit. "Het is altijd een compromis, waarbij het er om draait om de beste balans te vinden, maar er is een limiet aan de hoeveelheid grip die de auto heeft." "We hebben ons zeker verbeterd, ook met een betere balans, maar drie tot vier maanden later bleek dat we simpelweg niet competitief genoeg waren." Ferrari wacht al sinds 2007 op een nieuwe wereldtitel bij de coureurs. In dat jaar was het Kimi Raikkonen die na een daverend slotstuk zijn eerste, en enige, wereldtitel veroverde. Een jaar later wist Ferrari nog wel de titel bij de constructeurs te behalen, maar sindsdien staat de legendarische renstal droog.

Viaplay
x
Trucje Verstappen verklaart opzienbarend Red Bull-trucje