Sinds maart van dit jaar is Viaplay aanwezig op de Nederlandse markt. De streamingdienst heeft een groot aanbod aan series en films, maar is ook gericht op live sport. Zo heeft het in Nederland de uitzendrechten in handen voor onder meer de Formule 1 en de Premier League. Het bedrijf zit in de lift. Inmiddels heeft de streamingdienst 6.4 miljoen betalende abonnees en dat is een stijging van 78% ten opzichte van een jaar geleden. CEO Anders Jensen deelt vol trots enkele belangrijke mijlpalen. Zo is in Nederland de grens van een miljoen abonnees doorbroken, net als in Polen het geval is. Daarbij wijst het bedrijf naar de toevoeging van de Premier League, die sinds augustus inbegrepen zit bij Viaplay.
Viaplay breidt uit
Het relatief jonge bedrijf verwacht in 2024 winst te gaan draaien, een jaar eerder dan eerst was geprojecteerd. Dit wijt men aan de sneller dan verwachte toegenomen verkoop van abonnementen en de investeringen in Nederland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. In het laatstgenoemde gebied zal men vanaf 1 november actief zijn. In de nabije toekomst zal Viaplay zich nog verder uitbreiden, namelijk naar de Verenigde Staten, Canada, Oostenrijk en Zwitserland, waardoor het eind volgend jaar als het goed is in 21 landen wereldwijd actief zal zijn.
Meest gelezen