Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix Italië 2020

Voormalig Formule 1-coureur wijst op gevaren van nieuw F1-circuit

In het verleden werd het circuit van Mugello veelvuldig gebruikt als testcircuit voor Formule 1-teams. Zo reden zowel Jarno Trulli als Vitantonio Liuzzi hun F1-bolides over het in Toscane liggende circuit. RacingNews365 ging in gesprek met de twee voormalige Formule 1-coureurs over het legendarische circuit.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Naar verwachting maakt Formule 1 zeer binnenkort bekend dat er dit seizoen een race wordt verreden op het circuit van Mugello. Volgens Jarno Trulli heeft de Formule 1-organisatie een juiste keuze gemaakt door te gaan racen op het circuit van Mugello. "Ik ben in het verleden vaak in actie gekomen op Mugello en ik kan je zeggen dat het werkelijk een geweldige baan is", begint Trulli vol enthousiasme over het in Toscane gelegen circuit. "Ik heb zelfs het ronderecord een tijd in handen gehad!"

De voormalig teamgenoot van Fernando Alonso verbrak in 1997 het circuitrecord, dat destijds in handen was van Michael Schumacher. Trulli was in zijn Prost-bolide echter nipt sneller dan de Duitser. "Het was altijd geweldig om op Mugello te rijden, omdat het nog een circuit is in de oude stijl. Vergelijk het bijvoorbeeld met Suzuka, ook al zo'n geweldige baan. Ik denk dan ook dat de coureurs onwijs gaan genieten van het circuit, al zal het inhalen lastig worden."

Lovende woorden die ook Vitantonio Liuzzi kan beamen tegenover RacingNews365. Volgens de voormalig Red Bull-rijder is Mugello zelfs een van de beste banen ter wereld. "Ik zie werkelijk geen reden om het circuit van Mugello niet op de kalender te zetten, in mijn ogen is het namelijk een van de mooiste circuits ter wereld. Daarnaast heeft men niet veel ervaring op het circuit, waardoor het raceweekend extra interessant kan worden. Dat komt mede door het unieke, ouderwetse karakter van de baan."

Toch ziet Trulli ook de andere kant van het ouderwetse karakter: "Mugello is een onwijs uitdagend en technisch circuit, maar het heeft ook een aantal gevaarlijke punten. Zo zijn er twee plekken te vinden waar de uitloopstrook wellicht te kort is." Landgenoot en goede vriend Liuzzi, die ook als racesteward aanwezig zal zijn bij de Grand Prix van Oostenrijk, denkt daar net wat anders over. "Het circuit van Mugello is in mijn ogen niet gevaarlijker dan andere circuits op de kalender, er zijn een aantal circuits waar er ook geen uitloopstroken zijn of de vangrail veel dichterbij ligt."

Het tweede nadeel van het circuit komt volgens Trulli terug tijdens de race op de zondag van het GP-weekend: "Ik denk dat de coureurs in de race moeite zullen hebben om in te halen, al kan de DRS-zone op het lange rechte stuk er wellicht verandering in brengen. Het is afwachten hoe dat zich zal ontvouwen, maar ik vind het mooi om de F1-bolides weer te zien rijden in de Toscaanse heuvels."

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

0 reacties