Het is dit jaar al vaak voorgekomen dat Red Bull moeizaam aan een GP-weekend begint en dan in de loop van het weekend verbetert. Dat komt voor een groot deel door het werk dat in de fabriek in Milton Keynes gebeurt, buiten het zicht van de F1-kijker om. Een van de coureurs die zich daar mee bezighoudt, is Sebastien Buemi.
Buemi, die van 2009 tot en met 2011 voor het zusterteam van Red Bull reed in de Formule 1, is tegenwoordig simulatorcoureur voor Red Bull naast zijn vaste rol in de Formule E en het WEC. Recentelijk schoof hij aan in de podcast van RacingNews365, waarin hij ook vooruitblikte op de Grand Prix van Canada. Daarbij wijst hij erop dat het circuit om een bepaald soort vleugels vraagt, die de teams misschien niet bij zich hebben. En dat zorgt voor een groot dilemma.
"Canada is niet zo eenvoudig", legt Buemi uit. "Omdat je met zeer weinig downforce rijdt en met de beperkingen vanuit de budgetcap te maken hebt, heb je soms niet de optimale, perfecte achtervleugel of het niveau van downforce wat je wil. Je moet keuzes maken en je wilt niet per se een vleugel ontwikkelen voor slechts één race, dus het is een beetje moeilijk te voorspellen."
"Ik denk dat het heel dichtbij elkaar zal zitten", zo verwacht de coureur. "McLaren zal natuurlijk erg sterk zijn, dus je kunt verwachten dat ze voor de overwinning zullen vechten, maar het zou wel eens close kunnen worden voor Max Verstappen. En het weer kan rare dingen doen. De afgelopen jaren is er op de een of andere manier altijd een beetje regen gevallen en we weten hoe goed Max is op nat wegdek."
Mocht het inderdaad weer zo zijn dat Red Bull een moeizame start van het weekend kent, dan kan het team dit keer geen beroep doen op Buemi. De Zwitser komt dit weekend namelijk zelf in actie tijdens de 24 uur van Le Mans.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Canada, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!