George Russell en Lewis Hamilton sloten de eerste vrije training van het Formule 1-seizoen af als vierde en zevende. Dat deden ze op de zachte banden, terwijl bijvoorbeeld beide Ferrari-coureurs (tweede en derde) en Max Verstappen (vijfde) op de medium banden reden. De conclusie van Mercedes is dan ook dat ze net als tijdens de testdagen nog steeds op achterstand staan. De problemen met het gestuiter zijn bovendien nog niet helemaal opgelost. "Qua pace hebben we wat werk te doen", zucht Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van Mercedes voor de microfoon van Sky Sports . "Die paceproblemen hebben we na de testdagen meegenomen naar de eerste vrije training hier. We blijven experimenteren, maar tijdens de snelle ronde zaten we met een zachtere band op dezelfde tijden van onze concurrenten. Dat is het bewijs dat we werk aan de winkel hebben." "We leren elke dag en hebben terrein goed te maken, maar zolang we blijven leren, is dat goed. Het is een doorlopend experiment en we hebben tijdens de testdagen al wat progressie geboekt met het stuiteren. We spelen wat met de rijhoogte, maar we moeten ook performance vinden. Daar kijken we nu naar"
Welke teams houdt Mercedes in de gaten?
Gevraagd welke andere concurrent qua design het meest in het oog springende concept heeft gekozen, wijst Shovlin naar het scorebord. "Als je dat vraagt, dan kijken wij alleen maar naar de tijden, naar degene die het snelste is." "Als we langzamer dan Red Bull, Ferrari of wie dan ook zijn, dan zullen we naar hun oplossingen gaan kijken. Momenteel ligt de focus echter nog op ons eigen concept, want we denken niet dat het pakket de pace levert die we hadden verwacht. We moeten dat tot op de bodem uitzoeken, maar wiens auto's er goed uitziet, zal alleen maar gaan om de snelheid."
Meest gelezen