Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Waarom één aspect van de Ferrari-bolide sowieso ongewijzigd blijft

In deze tijd van het jaar kijkt iedereen reikhalzend uit naar de presentaties van de nieuwe Formule 1-bolides. Ferrari-teambaas Mattia Binotto lichtte alvast een tipje van de sluier op over de look van het nieuwe wapen van de Scuderia.

Van de Ferrari wisten we al dat die op sommige punten flink gewijzigd zou worden. Met kiest er naar verluidt voor de voorkant flink onder handen te nemen, evenals de toch al zeer krachtige motor. Ferrari-teambaas Mattia Binotto liet in gesprek met Sky Sports F1 echter weten dat één aspect sowieso hetzelfde blijft. De teambaas gaf te kennen dat men vast zou houden aan de matte livery, die voor het eerst op de SF90 van 2019 werd geïntroduceerd. Niet omdat die nou zou mooi wordt gevonden door iedereen, maar wel om dezelfde reden als waarom de matte look in eerste instantie werd geïntroduceerd. Het glansloze likje verf is namelijk lichter dan de oude, vertrouwde, meer diepere kleur rood die we kennen van de jaren vóór 2019. Volgens inschattingen zou het gaan om een gewichtsbesparing van liefst twee kilo, wat in Formule 1-begrippen immens veel is. Het is toch weer 2000 gram aan gewicht waarmee Ferrari kan spelen om de balans van de nieuwe bolide mee te optimaliseren. Ferrari presenteert de nieuwe auto voor 2020 als één van de eerste teams op 11 februari. Men koos bewust voor een vroege launch, om vervolgens de auto in hoog tempo door te ontwikkelen. Volgens Italiaanse media zou Ferrari zelfs twee ontwerp-filosofieën naast elkaar uitwerken, om niets aan het toeval over te laten. Een matige start zoals vorig jaar moet koste wat kost voorkomen zien te worden.

Viaplay
x
Max Verstappen trekt heldere conclusie over controversiële McLaren-achtervleugel