Dit seizoen mogen er per Formule 1-team maximaal tachtig medewerkers afreizen naar de circuits. Dat aantal ligt aanzienlijk lager dan normaal, maar moet er toe bijdragen dat de kans op het oplopen van het coronavirus door wie dan ook verkleind wordt. Er wordt gewerkt met minder teamleden en er wordt bovendien anders gewerkt, met alle gevolgen van dien. Het rijden van schade kan in alle opzichten een meer kostbare aangelegenheid worden. Eerder werd er al gesproken over het mogelijke probleem van een gebrek aan reserve-onderdelen, maar de aanwezigheid van minder personeelsleden, die bovendien meer afstand moeten houden, maakt bovendien dat reparaties meer tijd in beslag zullen nemen. "De dingen waar we normaal gesproken drie uur over doen, daar hebben we nu waarschijnlijk zo'n zes uur voor nodig. Hoe dieper we in de auto moeten werken, hoe langer een reparatie zal duren", aldus Racing Points technisch directeur Andrew Green tegenover Auto, Motor und Sport . "We zullen wat vindingrijker moeten zijn op het gebied van efficiënt werken, maar we moeten de regels over de te bewaren afstand nu eenmaal respecteren." Met dubbele reparatietijden kan een crash of een defect aan de auto extra kostbaar blijken te zijn, zeker na bijvoorbeeld de derde vrije training. Normaal gesproken kan men in de twee uur die tussen de derde training en de kwalificatie zitten bergen werk verzetten, maar volgens de nieuwe richtlijnen kan men al snel tijd te kort komen.
Meest gelezen