Kort na de GP van Singapore gaf Red Bull aan de Max Verstappen in Rusland met een nieuwe motor aan het vertrek zou staan. Red Bull kiest ervoor een hagelnieuwe B-spec te installeren, in plaats van een C-spec waar het in Singapore mee reed. Het wisselen naar de B-spec zorgt ervoor dat de C-spec die in Singapore betrouwbaarheidsproblemen opleverde aan een inspectie kan worden onderworpen en mogelijk nog kan worden verbeterd door Renault, om later in het seizoen te worden ingezet.
Door naar een nieuwe motor te wisselen, ongeacht de specificatie ervan, breidt Max Verstappen zijn poule met aan te spreken motoren verder uit. Op het Sochi Autodrom valt er naar verwachting toch niet meer te halen dan een vijfde en zesde plaats en dus is het logisch dat Red Bull er voor kiest juist daar gridstraffen te incasseren. Mochten er zich op circuits waar Red Bull kansrijker is vervolgens toch motorproblemen voordoen, dan kan Max Verstappen straffeloos wisselen naar een motor die hij eerder al achterin zijn RB14 had liggen. Red Bull kiest in feite de piekmomenten uit, om daar vol in te zetten op de overwinning, om op de mindere circuits een ingecalculeerd verlies te nemen.
Meest gelezen