Het grote verschil aan de voorkant van de auto zat hem in de neus. Het puntje van de neus om precies te zijn, waar de beroemde openingen zich in bevinden. De ontwerpers van Red Bull wilden op de Red Bull Ring de nieuwe versie testen en hadden hiervan twee exemplaren beschikbaar. Een exemplaar van de voorvleugel sneuvelde eerder in het weekend, waardoor het enige nog beschikbare exemplaar automatisch toegewezen werd aan Max Verstappen. Het leverde de Nederlander een derde klassering op, op een halve seconde van de Mercedessen. Na afloop van de kwalificatie was Verstappen niet tevreden over de balans van zijn RB16. Het was duidelijk dat de ideale afstelling van de nieuwe Red Bull nog niet gevonden was. "Er was maar een set beschikbaar en die gaf het team aan mij", legt Verstappen uit. "We zijn de nieuwe versie nog aan het testen en beide vleugels hebben een andere filosofie." Gevraagd naar de tijdwinst moet Verstappen het antwoord schuldig blijven: "Ik kan niet vertellen hoe groot het verschil is. We zijn nog volop aan het leren." Bekijk hieronder de foto's van de verschillende voorvleugels van Albon en Verstappen.
Meest gelezen