Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
  • 1 HAM LAP 53
  • 2 VER + 53.271
  • 3 SAI + 62.475
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 VER + 14.584
  • 3 PER + 33.471
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
  • 1 VER LAP 56
  • 2 HAM + 1.333
  • 3 PER + 42.223
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 16.555
  • 3 PER + 17.752
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 VER + 10.496
  • 3 BOT + 13.576
mex
qat
vr 19 nov - zo 21 nov
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 VER + 25.743
  • 3 ALO + 59.457
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec

Tweede vrije training

  • 1 HAM 1:29.018
  • 2 BOT 1:29.079
  • 3 GAS 1:29.099
VT3 za 04 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
qat
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
sau Uitslag VT2
sau Saoedi-Arabië
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Williams

Waarom Williams zo verschrikkelijk slecht was tijdens de Portugese GP

Plots leek Williams zondag weer even terug in de tijd te gaan, toen ze op een straatlengte achterstand van het middenveld samen met Haas om de broodkruimels moesten strijden, terwijl George Russell nog als elfde had gekwalificeerd. Hoe kan dat toch?

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Williams

Na een prima begin van het seizoen, waarbij George Russell tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna zelfs een reële kans op punten had, leek Williams ook in Portugal weer mee te kunnen strijden om de laatste WK-punten in het middenveld.

De Brit kwalificeerde zich namelijk als elfde en had grootse plannen voor de race: hij wilde punten pakken en ging vol in de aanval. Daar kwam echter helemaal niets van terecht, want al heel snel nadat de rode lichten werden gedoofd, zakte Russell als een baksteen door het veld heen.

Zijn teamgenoot Nicholas Latifi deed het nóg wat slechter en wist zelfs de Haas-bolide van Mick Schumacher niet achter zich te houden. Op die manier wist de Amerikaanse renstal voor het eerst dit seizoen op eigen kracht een concurrent achter zich te houden.

Na afloop van de race sprak George Russell met onder meer RacingNews365 over zijn race. "Het was een ongelooflijke worsteling voor ons. Dit was denk ik de meest lastige race die we sinds 2019 hebben gehad", zo doelt hij op het seizoen waarin hij nagenoeg elke race samen met toenmalig teamgenoot Robert Kubica op grote afstand achter de rest van het veld aan reed.

"We kennen de zwakke en sterke punten van onze wagen. De Williams-bolide is op aerodynamisch vlak enorm gevoelig. In Imola en tijdens de kwalificatie hier in Portugal zagen we dat de snelheid er was, maar tijdens de race was die snelheid nergens te bekennen. Dat is nou eenmaal de aard van het beestje, helaas. We hebben drie races gehad, waarbij er bij twee erg veel wind stond en het circuit erg open en bloot was. Laten we hopen dat we dit onderwerp niet het hele seizoen lang moeten bespreken."

"Het was een race die in het teken stond van overleven", vervolgt de Brit. "Dit was een van de meest lastige races in een lange tijd. Zonde, want de potentie is er. Was het pech? Geen idee. Wordt dit het hele jaar lang het verhaal? Waarschijnlijk niet, want tijdens twee races stond er veel wind. Er zit duidelijkheid snelheid in de wagen, maar dan moet alles wel kloppen om het eruit te laten komen", aldus Russell.

Welke circuits passen er dan wel goed bij de Williams-bolide? "De karakteristieken die we graag zien zijn meer medium snelle bochten, minder lagesnelheidsbochten en meer bochten van negentig graden. Het circuit in Budapest is altijd goed voor ons geweest, maar ook op de rechte stukken gaan we goed, dus de race in Monza kan ook een positieve worden. We hebben pas drie races gehad, maar er komen zeker nog races aan waar we sterk zijn net zoals in Imola en het overgrote deel van het afgelopen raceweekend. Het is duidelijk dat we stappen hebben gezet, maar deze zondag waren we gewoon opvallend slecht."

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Portugal 2021

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Portugal, direct vanaf Portimao.

0 reacties

x
Red Bull Racing Horner ziet vies spelletje bij Mercedes