Als je alleen op de test af gaat, dan ziet het er niet goed uit voor Mercedes. Valtteri Bottas had op dag één een kapotte versnellingsbak en dat koste het team enorm veel tijd. Het kostte Mercedes veel energie om de verloren tijd in te lopen, iets dat grotendeels is gelukt, zegt trackside engineer director Andrew Shovlin. "Ja, eigenlijk wel. We plannen natuurlijk van tevoren wat willen testen en daar werk je tijdens de test dan doorheen. Dus het was een tegenslag dat we de eerste dag misten. We moesten daardoor keihard werken om weer in te lopen." Hoewel het team de meeste schade heeft ingelopen, is het niet geheel tevreden. "Aan het einde van de test hebben we het meeste gedaan gekregen. De enige compromis die we hebben moeten sluiten, was dat we kortere runs hebben gereden om alles te kunnen testen. Waar we bijvoorbeeld tien tot twaalf ronden hadden willen rijden, deden we er nu zeven of acht. Dat is eigenlijk iets te kort als je items echt goed wil testen op het vlak van degradatie of bandenslijtage." Opvallend was dat Mercedes iedere testdag in de middag pas na een uur naar buiten kwam. dat leek gepland, maar dat was het niet. "In de basis willen we in het lunchuur veel werk aan de auto verrichten We moeten de rijders wisselen waar we items voor nodig hebben zoals de pedalen. Maar we halen ook de vloer eraf om wat dingen te checken en onderhoud te plegen aan de power unit. We hadden niet verwacht daar een uur voor nodig te hebben, we dachten meer aan vijftien tot twintig minuten."
Meest gelezen