Flashback naar het jaar 2004. Michael Schumacher en Ferrari domineren het seizoen en het Formule 1-circus strijkt neer in de straten van Monaco voor de jaarlijkse Grand Prix. Jaguar, het vroegere Red Bull, heeft voor de gelegenheid een bijzondere neus naar Monte Carlo meegenomen. Om de nieuwe film Ocean's Twelve te promoten, heeft het team namelijk diamanten ter waarde van 250.000 dollar in de neus van de auto's van Mark Webber en Christian Klien gestopt. Een gewaagde actie, zo blijkt later tijdens de race. Al in de eerste ronde boort Klien zijn Jaguar nose forward in de bandenstapels in de Loews Hairpin. Zijn auto wordt weliswaar keurig weer bij het team afgeleverd, maar zonder steentjes in de neus. Een zoekactie na de race levert niets op. Weg neuspiercing à 250.000 dollar... Flash forward naar 2021. Mark Webber is te gast bij het Oostenrijkse ServusTV en doet daar een opmerkelijke onthulling. Volgens de Australiër was het neusjuweel van de Jaguars destijds helemaal niet zo prijzig als men dacht of beweerde. "De vermeende edelsteen in de neus van de Jaguar was maar een paar dollar waard."
Meest gelezen