"De marshals renden naar de stilgevallen wagen en begonnen direct te duwen", kijkt technisch directeur Nick Chester bij RaceFans.net terug op het voorval. "We hebben wedstrijdleider Charlie Whiting over de boardradio verteld niet te weten in welke staat de wagen precies was, aangezien alle systemen zichzelf uit hadden geschakeld. Er was helemaal niets aan data beschikbaar." De auto van Hülkenberg had statisch geladen kunnen zijn. "Als wij zo’n situatie meemaken, dan moeten alle teamleden rubberen handschoenen aantrekken die duizend volt kunnen geleiden", verklaart Chester. "Bovendien wordt de ruimte afgezet, want er moeten geen mensen binnen kunnen wandelen die zich mogelijk bezeren. Pas als er aan alle voorwaarden is voldaan, kunnen we checken wat er precies aan de hand is." Wedstrijdleider Whiting zag het Hongaarse trainingstafereel met lede ogen aan. “Als een wagen stilvalt, kijken lang niet alle marshals naar het hoe en waarom. Soms is het verstandig om speciale handschoenen aan te doen, mocht de wagen nog elektrisch geladen zijn. Je weet nooit zeker of de systemen nog werken of niet. In een ideaalwereld dragen alle marshals de handschoenen gewoon als voorzorg."
Meest gelezen