Afgelopen seizoen was voor Williams al een verbetering ten opzicht van 2019, al zie je dat nog niet terug in de eindrangschikking. Het team bivakkeert nu al drie jaar opeen op de laatste plaats en scoorde ook ieder jaar minder punten: van zeven in 2018, naar 1 in 2019 en geen enkel punt in 2020. Toch is de auto wel degelijk verbeterd. En misschien wel belangrijker nog, er is een grote geldbron gekomen door de overname van het team door Dorilton Capital. Tijd om vooruit te kijken dus. Want hoewel de auto's grotendeels hetzelfde blijven, gaan er in 2022 grote veranderingen plaatsvinden. Toch is Simon Roberts hoopvol voor dit seizoen. "We willen geen tiende worden en dat verwachten wij ook niet. Maar, we zullen niet direct een middenmotor zijn, daar zitten we nu nog te ver vandaan." Het lijkt erop dat het team vooral in de races performance moet vinden, het haalde in de vorm van George Russell in 2020 namelijk liefst tien keer Q2. Het zal zich dat ook moeten richten op aerodynamische verbeteringen. Williams is al volop bezig met 2022, want dan is er veel terrein te winnen, denkt Roberts. "Als je risico neemt in 2022 dan kan zich dat flink uitbetalen, het wordt een legendarisch seizoen. Niemand wil het bij het verkeerde eind hebben, maar wij weten precies wat wij moeten doen", aldus teambaas Roberts. Roberts lijkt overtuigd van een succesvol 2022. "We hebben een goed team, we weten precies wat we moeten doen om een '22 auto te ontwerpen. Waar we straks staan dat weet ik niet, maar we doen ons best."
Meest gelezen