Op de vrijdag van de GP van Oostenrijk maakte Mercedes gebruik van het veelbesproken DAS-systeem. Daarmee kreeg Red Bull eindelijk de kans om een protest in te dienen, nadat alle voorgaande GP's waren gecanceld en Mercedes het systeem nog niet in competitieverband had gebruikt. Met dat protest had teambaas Toto Wolff geen problemen: "Ik vond het netjes van Red Bull om al op vrijdag een protest in te dienen tegen het DAS-systeem, in plaats van dit pas op de zondag na de race te doen", zo begint de Oostenrijker zijn verhaal tegenover onder andere RacingNews365 . "Red Bull vroeg de FIA om opheldering en dat is een prima zaak, dat mag je doen", aldus Wolff. Op zondagochtend vernam de Oostenrijker dat Red Bull nogmaals om opheldering had gevraagd. Ditmaal ging het om het feit dat Lewis Hamilton op zaterdag tijdens de kwalificatie de gele vlaggen zou hebben genegeerd, nadat Valtteri Bottas van de baan was geschoten. "Zondagochtend vroeg Red Bull om opheldering over de actie van Lewis, omdat er nieuw bewijs op tafel was gekomen. Ook daarover zeg ik net zoals eerder, als zoiets voorbij komt moet je dat logischerwijs aandragen bij de wedstrijdleiding." Waar de teambaas van Mercedes het echter niet mee een was, was de straf die Hamilton kreeg voor de aanraking met Alexander Albon gedurende de race. De opeenstapeling van protesten lieten Wolff dan ook duidelijk uit de hoek komen. "Alles bij elkaar opgeteld was de straf voor Lewis gedurende de race te veel van het goede. Terug komend op de vraag, hoe ik het gevaar van Red Bull inschat, mag het duidelijk zijn dat het vanaf nu menens is." Met medewerking van Dieter Rencken. Weet Red Bull zich dit weekend al te revancheren? Max Verstappen had immers een serieuze kans om de eerste race te winnen. Autocoureur Tom Coronel en F1-journalist Ruud Dimmers bespreken dit en nog veel meer samen met host Thomas van Groningen in de RacingNews365 F1-podcast, hieronder te beluisteren.
Meest gelezen