Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Toto Wolff

Wolff: "Geen nieuwe regels nodig om verschillen tussen teams te verkleinen"

Toto Wolff vraagt de Formule 1-bazen nog een keer goed na te denken over de invoering van de nieuwe set aan regels die vanaf 2021 van kracht moeten worden. Volgens de Mercedes-teambaas is het overbodig om nieuwe regels in te voeren, omdat de huidige regels uiteindelijk ook voor kleinere verschillen zullen zorgen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

De nieuwe regels moeten ervoor zorgen dat het inhalen makkelijker wordt en de verschillen tussen de teams kleiner worden. Toto Wolff juicht dat toe, maar kijkt argwanend naar het proces, omdat de regels die dit jaar zijn ingevoerd volgens hem geen enkel effect hebben gehad op de nivellering van de verschillen op de grid.

"De veranderingen die dit jaar aan de technische reglementen zijn gemaakt, zijn met dezelfde gedachte ingevoerd. Ze moesten ervoor zorgen we makkelijker in konden halen en de verschillen op de baan kleiner werden. Als je echter naar de verschillen op de baan kijkt, dan zijn de gaten nagenoeg hetzelfde gebleven."

"Daardoor zijn we momenteel eigenlijk weer terug bij af", vervolgt de Oostenrijker. "De Formule 1 moet zorgen dat ze niet dezelfde fout opnieuw maakt. Helaas wil niemand wil naar Mercedes luisteren, omdat men denkt dat we ons voordeel willen behouden, terwijl daar niks van waar is."

Volgens Wolff, die met het Mercedes-team de laatste vijf wereldkampioenschappen voor constructeurs won, denkt dat de verschillen tussen de teams ook verminderd kunnen worden door de regels onveranderd te laten.

"Als enkele teams ver voorlopen op de rest, is de standaard reactie de regels te veranderen, omdat men gelooft dat de kleinere teams daardoor het gat kunnen verkleinen."

"De verschillen worden juist kleiner door de regels onveranderd te laten", claimt hij. "Hoe langer bepaalde technische regels van toepassing zijn, hoe lastiger het voor de topteams wordt om verbeteringen te vinden, terwijl de teams op achterstand verder kunnen innoveren, wat er vanzelf voor zal zorgen dat de verschillen kleiner worden", aldus Wolff.

4 reacties

    Breaking Waarom de FIA de party modus nu ineens wil verbieden