In Monaco kwam Mercedes eindelijk in actie met haar nieuwe Formule 1-bolide. Sinds de (opnieuw) matige start van het seizoen werd al snel gekozen voor een nieuwe ontwikkelingsroute. De eerste grote stap werd gezet op het stratencircuit, waar de 'nieuwe' Mercedes W14 het licht zag. Hoewel de Grand Prix van Monaco met P4 voor Lewis Hamilton en P5 voor George Russell een relatief goed resultaat was, legt teambaas Toto Wolff uit dat verbetering nog een tijdje op zich moet laten wachten. "We moeten echt voorzichtig zijn", zo trapt hij bij onder andere RacingNews365 af als hij terugblikt op het resultaat. "We zullen naar Barcelona gaan om meer data te vergaren over onze nieuwe basis. Ik ga er niet vanuit dat we Aston Martin en Ferrari te slim af kunnen zijn. We leggen nu nog de focus op het begrijpen van de auto en hoe we de auto moeten afstellen."
Data, data en nog eens data
Prestaties op het asfalt, daar focust Mercedes zich nog niet echt op. Toch denkt Wolff dat het circuit van Barcelona beter past bij de W14 dan het stratencircuit van Monte Carlo. "In Monaco moesten we het hebben van downforce op lage snelheid, dat zie je niet op veel andere circuits. In Barcelona zien we meer mid- en hoge-snelheidsbochten. Een fatsoenlijk circuit, dus dat moet goedkomen." "Barcelona wordt voor ons echter weer een kwestie van data vergaren. Dat deden we in Monaco ook al, zodat we later kunnen analyseren wat er is veranderd. In Montreal wordt dit weer iets lastiger omdat het een uniek circuit is." "Op deze manier kunnen we de performance verbeteren, maar we zullen er echt niet ineens bij staan", zo verzekert Wolff.
Meest gelezen