Niet voor niets krijgt Wolff in gesprek met Sky Sports F1 de vraag of de conclusie misschien al begint te luiden dat de nieuwe W15 wellicht opnieuw niet het wapen is om het Red Bull lastig mee te maken.
"Ik denk het dat het een illusie is om te denken dichterbij te kunnen komen aan Red Bull, in ieder geval op de korte termijn. Maar ik moet blijven geloven dat er meer in zit en optredens zoals deze morgen (in VT3, red) tonen aan dat het geen slechte auto is, maar het window waarin deze auto goed werkt is zó smal, daar val je al snel weer buiten en dat is tricky."
Kan Wolff duiden waar het probleem hem zit? Ja, maar vooral ook nee, en dat is een beetje het probleem: "Het gaat om meer dan bijvoorbeeld onbalans aan de achterzijde. Het gaat om het samenspel van de aerodynamica, het mechanische platform en de banden."
En zo zijn er zoals in VT3 momenten waarop de auto wel goed lijkt te zijn, om vervolgens weer van een koude kermis thuis te komen. En dus valt Wolff weer in herhaling, iets wat hij zelf ook goed weet: "Hoe zeer ik me ook erger aan het feit dat we soortgelijke woorden al heel lang roepen, kunnen we niets anders doen dan er hard aan te blijven trekken."
"Dit resultaat is teleurstellend, want in VT3 zag het er beter uit. De omstandigheden waren nu wat anders, maar uiteindelijk zijn er geen excuses hiervoor."
Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Australië 2024?
Speel mee en maak kans op een prachtige drivers cap van Max Verstappen!
Speel meeMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
EricBeckers
Zet Max in die auto en hij zet hem moeiteloos in de top5. Lewis is alleen maar goed zodra de auto al aan het begin van een weekend goed afgesteld is en hij er weinig aan hoeft te doen. Zodra dat niet het geval is zie je dat hij op technisch gebied gewoon erg slecht is en het team niet kan helpen. Dat belooft wat voor Ferrari. Sainz die goed presteert kan het veld ruimen voor een zevenvoudig kampioen die zijn eigen auto niet eens kan afstellen.
Neverquit
Als je zelf denkt dat jou eigen auto de variabele is in de f1 en dat je dat niet begrijpt, dan denk je dat je nog veel beter kan dan je nu doet, en zit er nog veel potentie in die eruit gehaald kan worden. Als je het vanaf de andere kant bekijkt en zegt de rest van het veld is de variabele, dan kan je concluderen dat de wisselende resultaten van Mercedes voortkomen uit de inconsistenties van andere teams en zit je eigen auto al aan zijn max. potentie.
Arie_51
En met deze prul wil hij Max strikken om bij hem te komen rijden, {kansloos.}