Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Mercedes

Wolff: "We hebben dit jaar de minste fouten gemaakt, daarom hebben we de titel"

Het Formule 1-team van Mercedes begon met een vlammende start aan het seizoen, maar had lang niet altijd de sterkste auto tijdens de raceweekenden. Teambaas Toto Wolff is van mening dat de renstal dit jaar de titel heeft kunnen winnen door gewoonweg de minste fouten te maken.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Mercedes kent dit Formule 1-seizoen een van zijn meest dominante jaren in de sport. De Duitse renstal heeft gedurende het seizoen amper steken laten vallen en wist telkens te maximaliseren op momenten waar de concurrentie dit juist niet deed. Als gevolg kon het een fikse leiding opbouwen ten opzichte van Ferrari en Red Bull en wist het zowel het constructeurskampioenschap als de rijderstitel ruim voor het einde van het seizoen in de zak te steken.

In de ogen van teambaas Toto Wolff waren de constante prestaties van Mercedes de sleutel tot het winnen van het kampioenschap. "Ieder kampioenschap lijkt op zijn eigen manier de lastigste om te bezegelen, dat ligt misschien aan de manier waarop we het ons herinneren. Dit jaar had in ieder geval zijn ups en downs", zo legt de Oostenrijker uit aan Motorsport.com.

"We schoten dit jaar met een noodgang uit de startblokken, maar hadden bijvoorbeeld op de zaterdagen niet altijd het snelste pakket. We wisten op zondag echter de minste fouten te maken, dat is waarschijnlijk waarom we kampioen zijn geworden."

Ferrari en Red Bull wisten Mercedes gedurende het seizoen van 2019 bij vlagen te evenaren of waren tijdens bepaalde raceweekenden zelfs sneller dan de Silberpfeilen, maar de beide rivalen van de Duitse renstal waren niet in staat dit goede momentum vast te houden.

Wolff erkent wel dat het team met het overlijden van Niki Lauda een belangrijke speler in het team is verloren. "Als Niki er in de Verenigde Staten bij was geweest had hij het team gefeliciteerd, maar ook gezegd: 'Wat doen we volgend jaar? We zijn de laatste races niet heel competitief geweest.' Die druk missen we wel", aldus een bedroefde Wolff.

Beluister hieronder de nieuwste Formule 1-podcast met autocoureur Tim Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Jeroen van Inkel.

0 reacties

    Breaking Zo werkt een crashtest in de Formule 1