Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Wolff weet wat Mercedes moet doen om Verstappen en Red Bull te verslaan

Aankomend weekend staat Grand Prix numero veertien van 2021 op het programma. De laatste negen races was Mercedes maar een keer de beste, dus het team moet aan de bak om aan het einde van de rit die constructeurstitel in de wacht te slepen. Toto Wolff weet wat er nodig is om Max Verstappen en Red Bull te verslaan.

Na twee verliespartijen sinds de hervatting van het seizoen na de zomerstop wil Toto Wolff dat zijn team aankomend weekend weer eens aan het langste einde trekt. In Zandvoort zat het dicht op elkaar, maar uiteindelijk bleek Max Verstappen in de race onverslaanbaar. Met nog negen races te gaan moet Mercedes echt weer races gaan winnen als het beide kampioenschappen in de wacht wil slepen. Vooruitblikkend op de Grand Prix van Italië weet de Mercedes-teambaas dat maar al te goed. "We hebben nog negen races te gaan in dit kampioenschap en het gevecht zal alleen maar meer intens worden. Ons doel is echter helder", zo doelt hij op het winnen van beide titels. "Vorig weekend in Zandvoort hadden we niet alle puzzelstukjes op de goede plek liggen. We hebben risico genomen en alles gegeven, maar het was niet genoeg. Een dubbel podium bracht ons echter wel een mooi aantal punten en we wisten onze voorsprong in het kampioenschap uit te breiden." Maar een zwaluw maakt nog geen zomer en Mercedes weet dat het niet vanzelfsprekend is dat het elk weekend kan gebeuren. Toch heeft Wolff de simpele, maar toch ook lastige oplossing. "Als we het seizoen bovenaan het kampioenschap willen eindigen, dan moeten we constant perfect zijn." "In Monza wacht ons de volgende uitdaging", vervolgt de Oostenrijker. "Het is weer een heel ander circuit en een heel andere uitdaging. Het is een historisch en uniek circuit, met de laagste downforceniveaus van het seizoen en met de meeste stukken vol gas van de hele kalender." "Bovendien is het de tweede race met het sprintformat, dus dat zal voor nog wat extra opschudding zorgen. We hebben onze lessen geleerd na het eerste weekend in Silverstone en we kijken er naar uit om die kennis in de praktijk toe te passen in Monza", aldus Toto.

Viaplay
x
Breaking FIA verwerpt protest Aston Martin