Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Wolff: "Wij hebben de verkeerde dingen van Pirelli gevraagd"

De Formule 1-races zijn geen Formule 1-races meer, zo klinkt het steeds vaker uit de monden van autosportliefhebbers. Anno 2018 moeten de coureurs vaker dan ooit besparend rondrijden: de banden spelen daarin een grote factor.

Mercedes-teambaas Toto Wolff is van mening dat het niet de schuld is van bandenfabrikant Pirelli. De Oostenrijker onderstreept de woorden van F1-sportief eindverantwoordelijke Ross Brawn, die zei dat de rubberleverancier gewoonweg in een lastig parket is geparkeerd.

"In de afgelopen seizoenen hebben wij, Formule 1-teams, de verkeerde dingen van Pirelli gevraagd", liet Wolff weten. "Door de banden alsmaar zachter te maken probeerden we het aantal pitstops te verhogen. De strategen zijn echter op een punt aanbeland dat ze de snelste racetijd kunnen bereiken met één pitstop. Het draait nu allemaal om het managen van de banden." Wolff denkt dat niet zachtere, maar hardere banden de oplossing zijn. Al met al meent de Oostenrijker dat Pirelli het beste kan aangeven wat de route wordt, die men inslaat. "Zij hebben de kennis en de kunde, het is makkelijk om als buitenstaander in deze discussie te blijven hangen." Ondanks dat Pirelli voor 2018 de hypersoft introduceerde, worden de meeste Formule 1-races door de rijders afgewerkt middels slechts één pitstop voor nieuw rubber.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal