Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
F1-nieuws

Wolff: "Wij hebben de verkeerde dingen van Pirelli gevraagd"

De Formule 1-races zijn geen Formule 1-races meer, zo klinkt het steeds vaker uit de monden van autosportliefhebbers. Anno 2018 moeten de coureurs vaker dan ooit besparend rondrijden: de banden spelen daarin een grote factor.

Mercedes-teambaas Toto Wolff is van mening dat het niet de schuld is van bandenfabrikant Pirelli. De Oostenrijker onderstreept de woorden van F1-sportief eindverantwoordelijke Ross Brawn, die zei dat de rubberleverancier gewoonweg in een lastig parket is geparkeerd.

"In de afgelopen seizoenen hebben wij, Formule 1-teams, de verkeerde dingen van Pirelli gevraagd", liet Wolff weten. "Door de banden alsmaar zachter te maken probeerden we het aantal pitstops te verhogen. De strategen zijn echter op een punt aanbeland dat ze de snelste racetijd kunnen bereiken met één pitstop. Het draait nu allemaal om het managen van de banden."

Wolff denkt dat niet zachtere, maar hardere banden de oplossing zijn. Al met al meent de Oostenrijker dat Pirelli het beste kan aangeven wat de route wordt, die men inslaat. "Zij hebben de kennis en de kunde, het is makkelijk om als buitenstaander in deze discussie te blijven hangen."

Ondanks dat Pirelli voor 2018 de hypersoft introduceerde, worden de meeste Formule 1-races door de rijders afgewerkt middels slechts één pitstop voor nieuw rubber.