In ronde 29 van de Grand Prix van Monaco stond er een setje gloednieuwe, harde banden te wachten op Valtteri Bottas. De Mercedes-coureur reed de pitstraat in, maar zou deze uiteindelijk niet meer in zijn W12 verlaten. Het rechter voorwiel van de Fin kwam namelijk niet van de auto af, nadat er iets misging met de wielmoer. Zo kwam zijn race tot een wel heel knullig einde. Volgens zijn teambaas Toto Wolff droeg Bottas zelf echter ook bij aan de dramatische pitstop. "Valtteri stopte net een klein beetje te vroeg", zo wordt de Mercedes-voorman geciteerd door Auto Motor und Sport . "Dat betekende dat de monteur de wheelgun niet in de correcte hoek aan kon brengen. De ongemakkelijke hoek zorgde ervoor dat de wielmoer beschadigd raakte en de band niet van de wagen kon. "We moeten gaan kijken of er ook een ander probleem is", vertelde hij na de race ook tegenover onder meer RacingNews365 . "Misschien is er ook een designprobleem of een ander catastrofale tekortkoming", aldus Wolff, die toegeeft dat Mercedes moet gaan werken aan haar pitstops, want die laten te vaak te wensen over. "Het is dit jaar een zwak punt van ons, maar we hebben niets veranderd aan het design van onze wielmoeren en wheelguns. We moeten tot in detail uitzoeken wat er precies fout is gegaan en dan komen we sterker terug. Het gaat ons zeker lukken om er achter te komen wat er fout ging." Ferrari deed in Monaco vooraan mee, tot vreugde van Wolff. Hij hoopt dat het vooraan het veld heel gezellig kan worden. "Ja, het is mooi om te zien. Misschien kan McLaren ook meedoen, dan kunnen we er een kwartetje van maken", lacht hij. "Dat is mooi voor de fans. Hoe groter de uitdaging bovendien is voor ons, hoe meer plezier we er aan beleven."
Meest gelezen