Max Verstappen won vorig jaar de GP van België, terwijl hij vanaf P14 moest starten. Al vrij snel had hij zich door het veld naar voren gereden om de leiding in de wedstrijd weer stevig in handen te nemen. Vandaag zal hij vanaf P6 starten en maakt niemand zich de illsie illusie dat hij dit niet weer gaat doen. Het afschaffen van DRS zou daar geen enkel invloed op hebben, denken Lando Norris en Alexander Albon. Zij vinden dan ook dat de DRS-zones gewoon moeten blijven. "De concurrentie komt dichter en dichter bij elkaar en daardoor is het steeds moelijker om in te halen. Je kunt Red Bull of Max Verstappen niet als voorbeeld gebruiken. Zelfs als ze als laatste starten, komen ze toch wel naar voren toe. Of er nu DRS is of niet", zegt Norris tegen onder meer RacingNews365 . "Racen met DRS voor de rest van het veld, in het midden en verder naar achteren, is goed en spannend. Inhalen wordt steeds lastiger omdat de wagens technischer worden. Als je vorig jaar met dit jaar vergelijkt is het racen al moeilijker geworden, gewoon omdat de wagens evolueren. Dus ja, we hebben DRS nodig. Anders wil helemaal niemand meer naar de tv kijken." Albon is het met Norris eens. "Max Verstappen haalt in omdat hij naar achteren is gezet. Maar eigenlijk hoeft hij helemaal niet in te halen omdat hij toch al vooraan hoort te staan. De rest van het veld komt dichter en dichter bij elkaar. We moeten er daarom juist aan denken om de DRS-zones zelfs groter te maken om inhalen weer te promoten. Nu is het erg moeilijk om iemand in te halen. Het wordt lastiger en lastiger."
Meest gelezen