Max Verstappen liet tijdens de Grand Prix van Italië opnieuw zien dat hij de te kloppen coureur is. Startend vanaf P7 won hij de race met gemak. De RB18 had in het begin van het seizoen nog wat kinderziektes, maar nu lijkt de Nederlander in de Red Bull-bolide niet meer te verslaan. "We hebben de auto geperfectioneerd en we begrijpen de auto goed. De RB18 werkt erg efficiënt op de hogesnelheidscircuits met lagere drag . Spa was een goed circuit voor ons en hier was de auto ook sterk", vertelt teambaas Christian Horner tegenover de media, waaronder RacingNews365 . "Het incasseren van een gridstraf heeft goed uitgepakt", gaat hij verder. "De snelheid was goed en ook het managen van de banden ging goed. Na een aantal ronden lag Max al op P2 en toen was het een kwestie van het gat verkleinen naar Charles."
"We hadden de race onder controle"
Verstappen en Red Bull gingen voor een éénstopstrategie en Charles Leclerc en Ferrari gingen voor een tweestopper. De Monegask reed op de snellere zachte band, maar kon niet genoeg tijd goedmaken om ook maar in de buurt te komen van de Nederlander op de mediums; totdat de safety car in het spel kwam. "We hadden de race onder controle. We besloten om Max op nieuwe zachte banden te zetten tijdens de safety car", aldus Horner na afloop van de race. Ook Leclerc ging naar binnen voor de zachte band, maar deze waren wel al gebruikt in een eerdere sessie. De race werd uiteindelijk niet meer hervat, maar volgens Horner had Ferrari geen kans gemaakt op een overwinning als de race wel werd hervat. "Wij hadden de snellere auto. Ik denk niet dat ze strategisch gezien een verkeerde keuze hebben gemaakt. Ons pakket was gewoon sneller. We hadden de race hoe dan ook gewonnen", sluit Horner af.
Meest gelezen