In gesprek met de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung legt teamadviseur Helmut Marko uit hoe Red Bull Yuki Tsunoda klaar wist te stomen voor de Formule 1. Het begon allemaal toen Red Bull en Honda besloten de handen ineen te slaan. "Door de samenwerking tussen Red Bull en Honda lag het voor de hand dat we op enig moment een Japanse coureur zouden aanstellen. Ik heb daarover gesproken met Honda's motorsportbaas Masashi Yamamoto en hem gevraagd wie de talentvolle jongens zijn", zo begint Marko zijn verhaal. "Hij overhandigde mij een lijst met drie namen en de bijbehorende cv's. De naam van Tsunoda sprong eruit een daarop hebben we hem naar Europa gehaald. Tijdens een eerste test in een Formule 3-auto wist hij ons meteen te overtuigen van zijn snelheid. In de snelste bochten wist hij directe de limiet op te zoeken. Het was toen duidelijk dat hij voor ons de juiste man was." Daarna begon echter nog een heel leerproces dat begon in de Formule 3: "Japanners staan bekend om hun gretigheid en dat bleek ook tijdens de eerste race van Yuki. Sindsdien heeft hij echter geleerd dat een race niet in de eerste ronde gewonnen wordt en dat het ook kan lonen om het bandenmanagement in de gaten te houden." Dat heeft Tsunoda volgens Marko nu allemaal onder de knie, maar dat betekent niet dat hij nu afwachtend in de rondte rijdt, integendeel: "Als het er op aan komt, kan hij nog steeds verraderlijk uit de hoek komen bij een inhaalactie, zoals we tijdens zijn laatste Formule 2-races wel hebben gezien." "Zijn snelheid is geweldig, hij is intelligent en is een uitgesproken karakter. Daarmee is hij een aanwinst voor de Formule 1, maar ook voor Japan", zo besluit de Oostenrijker zijn lofzang.
Meest gelezen