Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Vijf dingen die ons opvielen bij de Grand Prix van China

De spraakmakende Grand Prix van China was er eentje met veel gezichten. Waar Red Bull en Nico Hulkenberg ijzersterk waren, gingen Max Verstappen en Toro Rosso kopje onder.

Red Bull kan strijd aan met Mercedes en Ferrari

Dat Red Bull nog wat mist in de kwalificatie is duidelijk, maar op zondag lijkt de renstal uit Milton Keynes de beste auto te hebben. In Australië en Bahrein kon het team de daadwerkelijke snelheid van Max Verstappen en Daniel Ricciardo nog niet tonen, maar in China werd alles duidelijk. De pitstops waren, in tegenstelling tot sommige teams in het paddock, foutloos en snel en ook de strategie was de beste in Shanghai. De conclusie van dit weekend: Red Bull kan de strijd aan gaan met Mercedes en Ferrari. Het heeft alleen nog wat extra PK's nodig om het ook op zaterdagen waar te kunnen maken.

Harde leerschool voor Max Verstappen

Zo goed als Red Bull was in China, zo zwak was het optreden van Verstappen in de slotfase. De Nederlander had de ideale mogelijkheid om een overwinning te behalen na de goede call van het team om softs onder beide Red Bulls te gooien. Verstappen vergooide dit zelf door eerst een vrijwel onmogelijke move te proberen bij wereldkampioen Lewis Hamilton in de zevende bocht.

Niet veel later knalde hij ook nog tegen Sebastian Vettel aan en daarmee vielen ook zijn kansen op een podiumplaats in duigen. Het positieve is dat de Nederlander direct na afloop van de race de hand in eigen boezem stak: Het waren zijn eigen fouten en niemand baalde harder dan Max zelf.

Met iets meer geduld had het Nederlandse volkslied in China geklonken. Als Max tijdens de eerste drie races iets meer geduld had gehad, dan stond hij nu in de top drie van het WK.

Hulkenberg is de baas bij Renault

Als er binnen een Formule 1-team sprake is van eenzijdige resultaten dan is dat wel bij Renault. Nico Hulkenberg is dit seizoen 'best of the rest' en vooral ook de beste binnen het team van Renault. De Duitser staat met 3-0 voor ten opzichte van zijn Spaanse teamgenoot Carlos Sainz in zowel de kwalificatie als de race. De Duitsers eindigde voor de derde keer op rij in de punten en voor de derde keer op rij in de top zeven. Sainz komt er niet aan te pas en dat drukt zich ook uit in punten: 22-3 voor 'the Hulk'.

Toro Rosso zakt door het ijs

Waar iedereen vol lof was over de vierde plaats van Pierre Gasly bij de Grand Prix van Bahrein werd in China pijnlijk duidelijk dat Toro Rosso nog wat stappen moet maken om echt mee te dingen in het middenveld. Naast het feit dat de Toro Rosso simpelweg niet snel genoeg was, ramde Gasly teamgenoot Brendon Hartley van de baan. In Azerbeidzjan moet het beter. Gasly ging van held naar schlemiel in één race tijd.

Pirelli heeft de zaken op orde

Pirelli heeft de zaken goed op orde, dat is de conclusie die getrokken kan worden na de derde Grand Prix van het Formule 1-seizoen. De bandenleverancier zorgt voor een goede slijtage/tempo-balans en koos ook voor de Grand Prix van China voor de ideale compounds. Het bewijs vormde Daniel Ricciardo die op alle drie de banden (ultrasoft-medium-soft) de race wist te winnen. Het was leuk in Bahrein en China door de verschillende strategieën en daar mag best een compliment voor gemaakt worden.

Breaking Vader Hamilton wil Lewis niet zien racen in coronatijden