Net als vele andere teams komt ook Williams met een grote upgrade. Alex Albon krijgt de eer om met het upgradepakket op de FW44 te rijden tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië. Nicholas Latifi krijgt deze upgrade een paar races later wanneer er meer tijd is om het tweede pakket te bouwen. Buiten de opvallende kleur van de flow-viz verf, viel de vorm van de sidepod van Williams ook erg op tijdens de eerste trainingsdag op Silverstone. Voorheen had het Britse team erg dunne sidepods, maar nu zijn deze aanzienlijk groter. Diezelfde weg sloeg Aston Martin ook al in tijdens de Grand Prix van Spanje, waarna er veel kritiek kwam op de 'groene Red Bull', aangezien het design verdacht veel leek op de race-winnende RB18. Volgens Alex Albon is Williams ook deze 'Red Bull richting ingeslagen', zo wordt hij gequote door The Race . "Zoals je hebt gezien gaat iedereen in de richting van een bepaald concept. Iedereen begon natuurlijk een beetje anders en het is ofwel het concept van Ferrari of het concept van Red Bull dat lijkt te worden overgenomen." "Die van ons lijkt meer op de Red Bull, maar ik zou het niet identiek noemen. Het is meer de richting die we zijn ingeslagen." Bekijk de vergelijking van de sidepods van de RB18 en de FW44 in Silverstone hieronder.
Gigantische stap voorwaarts voor Williams?
Eerder deze week werd in de wandelgangen al gepraat over een flinke stap voorwaarts. De Williams zou maar liefst een seconde sneller zijn. Albon bevestigt dat het een 'enorm grote update' is die vooral te maken heeft met het eerder besproken concept van de sidepods. Of de FW44 daadwerkelijk een seconde sneller zal zijn, daar zullen we later dit weekend achter komen. "Dan zou het een hele goede update zijn", vertelt Albon met een brede glimlach. "Het is moeilijk om te zeggen hoeveel tijd we precies gaan winnen. Maar met die seconde zouden we heel blij zijn."
Meest gelezen