Na afloop van de Grand Prix van Groot-Brittannië gaf Honda al aan dat er tijdens de race, na de eerste pitstop van Alexander Albon, een probleem met de Toro Rosso-krachtbron aan het licht kwam. Door een te hoog voltage van de motor durfden de Japanners het niet aan om de Thai nogmaals voor verse banden te laten stoppen. In aanloop naar Duitse GP vertelt Albon ten overstaande van onder andere RacingNews365 wat de mogelijke desastreuze gevolgen van een extra pitstop waren geweest. "Eigenlijk was het heel simpel. De auto stond door een probleem met de motor compleet onder spanning. We konden geen pitstop maken, omdat mijn engineers dan zouden worden geëlektrocuteerd. We moesten op de baan blijven en verloren daardoor aan het einde van de race veel kostbare tijd, omdat mijn banden compleet waren versleten." "Als we nog een pitstop hadden kunnen maken, dan had er een mooie finishplek ingezeten. We hadden namelijk in kunnen zetten op plek acht of negen. Het is erg frustrerend dat we door dit probleem een puntenfinish zijn misgelopen, want we kenden de twee Grand Prix-weekenden voor Silverstone al lastige races. In Groot-Brittannië zat Toro Rosso er echter weer bovenop en gelukkig heeft Daniil Kvyat daar wel belangrijke punten binnen weten te slepen", aldus Albon. Met medewerking van Joe van Burik.
Meest gelezen