Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Alfa Romeo wil in 2021 met eigen F1-motor aan de start staan'

Het Italiaanse Alfa Romeo keert in 2021 als team terug in de Formule 1. De in de jaren 50' zo succesvolle renstal wil terugkeren naar de top van de koningsklasse van de autosport. Om dat te realiseren wordt er nu gesproken over de bouw van eigen F1-motoren.

Afgelopen seizoen keerde Alfa Romeo als titelsponsor terug in de Formule 1. Dit jaar breidde Alfa Romeo de samenwerking uit doordat het team van Sauber volledig werd omgedoopt tot Alfa Romeo Racing. De plannen voor de toekomst zijn ambitieus en er ligt een optie tot de volledige koop van alle aandelen van het Sauber-team.

Momenteel gebruikt Alfa Romeo de motoren en aandrijflijn van Ferrari. Een constructie die volkomen logisch is aangezien beide merken vallen onder de FIAT Chrysler-Group. Richting de toekomst wil Alfa op eigen benen staan in de Formule 1. Aan het einde van 2020 loopt het huidige Concorde Agreement af en staan voor 2021 grote veranderingen in de Formule 1 gepland. Alfa Romeo is volgens diverse Italiaanse media voornemens om vanaf 2021 aan de start te verschijnen met eigen motoren. Een van de grote dromen van de vorig jaar overleden Ferrari-directeur Sergio Marchionne. De Italiaanse renstal werkt momenteel hard aan het uitbreiden van het team en nam vorig jaar al honderd extra personeelsleden aan. Met de grotere rol van Alfa Romeo wordt ook het budget aanzienlijk omhoog geschroefd, volgens geruchten tot een bedrag tussen de 200 en 250 miljoen euro. Enkele jaren geleden moest het toenmalige Sauber nog rondkomen met een budget van 70 miljoen.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal