Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
02 d 02:17:34
1 PIA 1:44.979
2 VER 1:45.545
3 ANT 1:45.569
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Alonso bakkeleit met Hamilton, sneert naar Wolff: "Praat eerst met je engineers, dan met de media"

Fernando Alonso is bepaald niet gediend van de manier waarop Mercedes het probleem van porpoising aankaart. Volgens de Spanjaard doet Mercedes-teambaas Toto Wolff er goed aan om binnen zijn eigen team te rade te gaan, in plaats van bij de media.

In de voorbereidingen op de Formule 1 Grand Prix van Canada zijn voormalig aartsrivalen Fernando Alonso en Lewis Hamilton weer lekker aan het bakkeleien. Inzet van de discussie: porpoising. Lewis Hamilton (én Toto Wolff) gaven los van elkaar aan dat in Azerbeidzjan alle coureurs vóór veranderingen waren, Alonso uitgezonderd. Geconfronteerd met die uitspraken geeft Alonso tegenover Viaplay aan dat die uitspraken niet op de waarheid berusten: "Ik weet dat het probleem bestaat en als een meerderheid daar last van heeft, dan moet er iets aan gedaan worden. Echter, die oplossing is er al en dat is de auto hoger zetten. Dan stuitert de auto niet meer zo veel, maar dat kost je inderdaad wel performance."

Alonso heeft ongevraagd advies voor Wolff

"Maar Mercedes wil geen performance verliezen", vervolgt hij, om vervolgens Wolff van ongevraagd advies te dienen: "Toto moet eerst maar eens met zijn ontwerpteam gaan praten en dan pas met de media." Hamilton op zijn beurt heeft misschien wel een verklaring voor het feit dat het aantal coureurs dat wel of niet voor het aanpassen van de regels is, schommelt: "Sommige coureurs roepen intern het ene, maar zodra ze voor de camera's verschijnen roepen ze het andere. Zelf ben ik in ieder geval blij dat er stappen in de goede richting worden gezet."

x
Live Eerste vrije training Formule 1 GP België 2025