In 2001 maakte Alonso zijn debuut bij het achterhoedeteam van Minardi. Aan het einde van dat jaar werd hij opgepikt door het fabrieksteam van Renault, waar hij na een jaar als testcoureur een plaats kreeg in het raceteam. Met het Franse team veroverde hij in 2005 en 2006 de wereldtitel. Alonso vindt dat hij beter is dan ooit tevoren, mede door de opgedane ervaring in zijn lange loopbaan. “ Ik denk dat je veel dingen leert tijdens je carrière. Als ik tegen mezelf moest racen 10 of 15 jaar geleden, dan was ik misschien net zo snel als nu. Ik zou echter veel meer kleine foutjes maken en op sommige momenten over de limiet van de auto gaan.” “ Nu weet je precies wanneer je moeten pushen en wanneer het tijd is om iets gereserveerder te zijn. Je weet dat je zeer precies moet zijn tijdens een pitstop, hoe je het beste brandstof kan sparen, de beste starts maakt, jezelf voorbereidt op de kwalificatie en je banden opwarmt.” “ Ja kan erg veel leren tijdens je carrière, waardoor je een steeds betere coureur wordt,” vertelt Alonso aan Crash.net Vorige maand imponeerde Fernando Alonso tijdens de Indy 500. Een prestatie die hij mede door zijn ervaring neer kon zetten, maar hem ook helpt in de Formule 1 . “ Toen ik naar de Indy ging was het een wake-up call voor sommige zintuigen. Je rijdt in een andere auto met veel nieuwe dingen om je heen. Als je dan terugkeert bij McLaren in je vertrouwde auto ben je weer beter dan daarvoor.” “ Ik denk dat dit de enige reden is. Het is niet zo dat alle auto’s moeilijk zijn om te rijden of complex in elkaar zitten, maar je leert veel dingen die je een voordeel bieden als je in je eigen auto stapt. Als je beter voorbereid bent, presteer je beter.”
Meest gelezen