Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Visa Cash App RB

AlphaTauri onthult nieuwe naam en identiteit

De kogel is door de kerk! AlphaTauri heeft de nieuwe naam en identiteit van het Formule 1-team bekendgemaakt.

Ricciardo Tsunoda AlphaTauri
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Dat de naam AlphaTauri zou verdwijnen, was al een tijdje bekend. Het Italiaanse zusterteam van Red Bull ging nauwer samenwerken met de hoofdmacht en zou dat doen met een nieuwe identiteit. Verschillende potentiële namen passeerden de revue in de afgelopen maanden. Zo verscheen AlphaTauri op de Formule 1-inschrijflijst met de naam 'Scuderia AlphaTauri RB', waarna er geruchten ontstonden over de laatste twee letters van de naam. 'RB' kon natuurlijk staan voor Red Bull, maar ook de naam 'Racing Bulls' werd veelvuldig genoemd.

Nu is het dan eindelijk bekend wat de nieuwe naam is geworden. AlphaTauri gaat de komende jaren door het leven als Visa Cash App RB. Stiekem lag dat al in de lijn der verwachting, zeker omdat recentelijk de Instagram-naam van het team al tijdelijk werd veranderd in @visacashapprb. Visa en Cash App zijn dus de nieuwe hoofdsponsoren van het team, terwijl Red Bull ook een grotere rol gaat spelen.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

'Nieuw' F1-team maakt launchdatum bekend

Visa Cash App RB maakte en passant ook nog de presentatiedatum van de nieuwe auto bekend. Op 8 februari krijgen de fans tijdens een speciaal evenement in Las Vegas te zien in welke auto Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda gaan rijden in 2024.

Peter Bayer, de CEO van Visa Cash App RB, is heel blij met de nieuwe naam en identiteit. "Het is fantastisch om de nieuwe identiteit te onthullen en nieuwe partners te verwelkomen nu we aan de volgende fase van ons Formule 1-verhaal beginnen. Faenza (waar het team vandaan komt red.) gaat een nieuw tijdperk in, waarin we trouw blijven aan onze roots om talenten op te leiden, maar nu nog meer op de grootste prijzen in de F1 gaan focussen. We hebben een gedurfde visie onder leiding van mijzelf en de nieuwe teambaas Laurent Mekies en het is enorm opwindend om toekomstgerichte partners als Visa en Cash App aan onze zijde te hebben."

"Dit is een baanbrekende samenwerking", vertelt Frank Cooper III, de Chief Marketing Officer van Visa. "Het is een geweldige kans voor Visa om een van de snelst groeiende sportgemeenschappen ter wereld aan te spreken. Deze samenwerking sluit nauw aan bij de visie van Visa om mensen te inspireren en 'het te maken', door te streven naar kleine stappen voor verbetering, elke dag, tijdens elke race en ieder evenement."

Praat mee!

Viaplay
x
Red Bull Ford verwijst geruchten over gloednieuwe Red Bull-motor naar de prullenbak