Fernando Alonso stond balend voor de microfoon vorig raceweekend, nadat zijn Alpine-motor het had begeven en hij met nul punten terug moest keren naar Spanje. Na een tegenvallende strategie in Bahrein, waardoor hij een aantal punten misliep, was het opnieuw een bittere pil om te slikken. Met de kennis dat Alonso in aanloop naar de race in Djedda al een nieuwe motor kreeg - en deze meteen de geest gaf - hoopte Fernando natuurlijk dat het probleem opgelost kon worden voor de race in Australië.
Slecht nieuws en goed nieuws
Het slechte nieuws, is dat dat niet het geval is. De Alpine-motor van Alonso is niet meer te redden, vertelt bevestigt het team tegenover RacingNews365 . De Franse renstal heeft het probleem gevonden, maar om dit te verhelpen moet de verzegeling worden gebroken en moet er dus sowieso een nieuwe verbrandingsmotor worden geïnstalleerd. Het goede nieuws, is dat het probleem niet de motor zelf was, maar een onderdeel dat in de motor geïntegreerd zit: de waterpomp. Het is een betrouwbaarheidsprobleem dat in de toekomst verholpen kan worden, maar voor nu zal Alonso in Melbourne helaas voor hem al aan zijn derde motor moeten beginnen. Zijn eerste motor kan later in het jaar overigens nog gebruikt worden, maar verbrandingsmotor twee is verloren. Dat is met een limiet van drie motoren per seizoen niet best. De kans is heel groot dat de Spanjaard ergens later in het seizoen een gridstraf zal moeten incasseren.
Meest gelezen