De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport kopte vandaag dat Red Bull en Aston Martin mogelijk hadden gesjoemeld met de bandenspanning, waardoor Max Verstappen respectievelijk Lance Stroll met klapbanden crashten. De publicatie deed het voorkomen alsof dat eerste resultaten van Pirelli's onderzoek naar de oorzaak van de klapbanden waren.
RacingNews365 heeft echter vernomen dat er vanuit Pirelli nog niks naar buiten is gebracht over de toedracht van de beide crashes, maar dat men begin volgende week mogelijk met een statement komt. Waar de berichten in La Gazzetta dan wel op gebaseerd zijn, is onduidelijk.
Aston Martin heeft aan RacingNews365 ondertussen de suggestie van de krant met klem verworpen: "Wij werken op dit moment juist met Pirelli samen om de oorzaak van de klapband te achterhalen. Het team volgt voor wat betreft de bandenspanning altijd de richtlijnen die door Pirelli geschetst worden."
De woordvoerder van Aston Martin geeft bovendien aan dat alles vlak voor de start van de Grand Prix van Azerbeidzjan is gecheckt door de Italiaanse bandenfabrikant: "De bandenspanning is voor de start van de race gecontroleerd én goedgekeurd door Pirelli.
Deze website vroeg ook Red Bull om een reactie, maar het team was niet beschikbaar voor commentaar.
Ook interessant:
Veel om over na te praten in de RacingNews365-podcast na de spectaculaire Grand Prix van Azerbeidzjan. Die bizarre klapband van Max Verstappen, de blunder van Lewis Hamilton, het falende Mercedes en natuurlijk het ijzersterke Red Bull. Volgens Tom Coronel kan dat maar één ding betekenen: Verstappen koerst af op de wereldtitel.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan