Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Aston Martin

Aston Martin-teambaas: "Hier vestigen we alle hoop voor de toekomst op"

Daar waar Aston Martin in 2023 volop podiums pakte, moet het team uit Silverstone het dit jaar doen met een plek in de middenmoot. Het team heeft echter beschikking over nieuwe faciliteiten en volgens teambaas Mike Krack wordt daar alle hoop op gevestigd voor de komende jaren.

Alonso Silverstone FP2
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De entree van Fernando Alonso bij Aston Martin was een ware sensatie vorig jaar. In acht races tijd pakte de Spanjaard maar liefst zes podiumplekken, wat ongekend was voor het team uit Silverstone. In de eerste races van dat jaar was Aston Martin zelfs de grootste uitdager van Red Bull Racing, maar al snel bleek verdere ontwikkeling er niet in te zitten en zakte Aston Martin geleidelijk weg.

In 2024 is Aston Martin duidelijk het vijfde team. Het beste resultaat in de eerste twaalf races is dan ook een vijfde plek, maar Alonso en teamgenoot Lance Stroll moeten het toch veel vaker doen met P7 of P8. In sommige races had het team zelfs moeite om punten te pakken.

Inmiddels is er naast de baan heel wat geïnvesteerd door het team uit Silverstone. Zo is er onder meer een nieuwe windtunnel gekomen en staan er drie nieuwe gebouwen op de campus. "Iedereen wordt weggeblazen. Ik was twee weken geleden voor het laatst in de nieuwe gebouwen en werd echt weggeblazen. We dachten dat gebouw één al groot en state of the art was, maar inmiddels is het alleen maar grootser geworden. Dit past precies bij de visie van Lawrence Stroll. Als hij iets zegt, dan doet hij het ook. Dit zijn geen woorden, maar daden", vertelt teambaas Mike Krack tegenover Motorsport.

Bijkomend voordeel is dat Aston Martin niet meer hoeft terug te vallen op faciliteiten van andere teams. "We kunnen straks, natuurlijk wel binnen de grenzen van het reglement, dingen testen wanneer we dat zelf graag willen en hoeven niet langer onze planning af te stemmen op een andere partij." Krack voegt daar nog het volgende aan toe. "We hebben inderdaad al onze hoop voor de toekomst gevestigd op dit gebouw met de windtunnel en additive manufacturing."

"We beschikken straks over onze eigen windtunnel, onze eigen model shop om de modellen voor in die windtunnel te maken en daarbij mogen we de versnellingsbak ook niet vergeten. De testbank daarvan bevindt zich eveneens in dit gebouw. In de gebouwen één en drie proberen we de winnende auto van de toekomst te maken, terwijl het tweede gebouw de verbinding is, ook tussen onze mensen", sluit de teambaas van Aston Martin af.

Ook interessant:

Na een weekje rust dendert de Formule 1 weer door met de Grand Prix van Hongarije! De Hungaroring staat garant voor spektakel en is dit jaar extra belangrijk wegens de pikorde van de afgelopen weken. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk zien een cruciale test voor Max Verstappen en Red Bull en vertellen je er alles over in een kakelverse aflevering van de RacingNews365 Formule 1-podcast!

Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.

Praat mee!

Viaplay
x
Max Brundle vermoedt tactische opzet in terugvallen Verstappen