Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Aston Martin verliest prominente sponsor voor 2022-seizoen

De sponsoren voor het Formule 1-seizoen van 2022 veranderen bij Aston Martin. Een prominente sponsor stopt de samenwerking met het team.

Aston Martin zal het seizoen van 2022 ingaan zonder BWT, een van de grotere sponsoren van het team. De Oostenrijkse waterbehandelingsspecialist was sinds 2017 al betrokken bij het team toen het nog uitkwam onder de naam Force India. Toen het team werd omgedoopt tot Racing Point, werd BWT titelsponsor. BWT was de reden van het roze uiterlijk bij de voorgangers van de Aston Martin-bolides. Het team stapte echter van de kleurensamenstelling af toen Lawrence Stroll een plan op lange termijn aanging met het Britse automerk, waardoor er een groene livery werd gebruikt in 2021. RacingNews365 heeft vernomen dat de sponsor zich nu terugtrekt en vanaf het komende F1-seizoen niet meer deel uitmaakt van het Aston Martin-team. Een woordvoerder van de renstal liet weten dat ze geen informatie verstrekken over de commerciële overeenkomsten. Het partner-portfolio wordt definitief gepresenteerd bij het lanceren van de 2022-bolide.

BWT verlaat de Formule 1 niet

Het verlaten van Aston Martin betekent niet het einde voor BWT in de Formule 1. Het waterbedrijf heeft een deal met de koningsklasse voor een langere termijn en ook een nieuw sponsorschap met een ander F1-team is nog een mogelijkheid. Er gaan meerdere geruchten over een samenwerking met Alpine, waar ook voormalig Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer aan wordt gelinkt. Andreas Weissenbacher, CEO van BWT, liet eerder al weten niet blij te zijn met de kleurverandering van de Aston Martin-bolide. "Lawrence Stroll moet snappen dat mijn hart bloedt", zei hij na de kleurverandering tegen Speedweek . " Business-wise was het fout. Historisch gezien is de groene kleur van het Britse racen begrijpelijk voor velen, maar niet voor mij. De Aston Martin springt er niet meer uit op de televisie. De roze kleur was niet alleen ons handelsmerk, maar heeft ook een bepaalde elegantie verkregen."

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"