Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Bandenfluisteraar Verstappen: "Ik heb geen magische balans"

Max Verstappen wordt vaak geroemd vanwege de manier waarop hij zijn banden weet te managen tijdens een race. Daar waar de concurrentie sneller last heeft van slijtage, weet de Red Bull-coureur deze vaak onder controle te houden.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Een van de succesfactoren van Max Verstappen in Oostenrijk vormde zijn bandenmanagement, iets waar de Nederlander in uitblinkt. Het circuit van Silverstone is zwaar voor de banden, waarbij deze het in de snelle doordraaiers zwaar te verduren krijgen.

"Met name de linker voorband zal het hier zwaar krijgen. Iedereen zal daar tijdens de race last van hebben. Het is niet alsof wij een magische balans hebben en dat daardoor de slijtage veel minder is. Als je zo hard door de bochten gaat dan houdt de band het niet", legt Verstappen aan RacingNews365 uit.

Kan Verstappen als coureur het verschil maken qua bandenslijtage? "Een beetje, maar door het te managen ga je ook weer langzamer door de bochten. Je moet er een juiste balans in vinden."

Ferrari koos wederom verrassend voor de zachte band, een band die het tijdens de vrije trainingen zwaar had. De Italianen wijken daarmee af van de strategie van Red Bull en Mercedes. "Ik weet niet hoe hun auto aanvoelt op de diverse banden. De zachte band is wat sneller, maar ik vond de medium band fijner in de langere run."

"Ik heb nog niet veel gekeken naar de racepace van de andere teams. Daar krijg ik vanavond of morgen wel informatie over vanuit het team."

Met medewerking van Joe van Burik.

Voorspel en win

RN365 Nieuwsdossier GP Groot-Brittannië

Het laatste nieuws over de Britse Grand Prix.

0 reacties

    Marko "Verstappen de goedkoopste Red Bull-coureur ooit"