Een van de succesfactoren van Max Verstappen in Oostenrijk vormde zijn bandenmanagement, iets waar de Nederlander in uitblinkt. Het circuit van Silverstone is zwaar voor de banden, waarbij deze het in de snelle doordraaiers zwaar te verduren krijgen. "Met name de linker voorband zal het hier zwaar krijgen. Iedereen zal daar tijdens de race last van hebben. Het is niet alsof wij een magische balans hebben en dat daardoor de slijtage veel minder is. Als je zo hard door de bochten gaat dan houdt de band het niet", legt Verstappen aan RacingNews365 uit. Kan Verstappen als coureur het verschil maken qua bandenslijtage? "Een beetje, maar door het te managen ga je ook weer langzamer door de bochten. Je moet er een juiste balans in vinden." Ferrari koos wederom verrassend voor de zachte band, een band die het tijdens de vrije trainingen zwaar had. De Italianen wijken daarmee af van de strategie van Red Bull en Mercedes. "Ik weet niet hoe hun auto aanvoelt op de diverse banden. De zachte band is wat sneller, maar ik vond de medium band fijner in de langere run." "Ik heb nog niet veel gekeken naar de racepace van de andere teams. Daar krijg ik vanavond of morgen wel informatie over vanuit het team." Met medewerking van Joe van Burik.
Meest gelezen