Volgens Pirelli vergt de uitvoering van de snelste bandenstrategie tijdens de Grand Prix van België een start op de softband, waarna er tussen ronde 18 en 22 wordt gestopt voor een nieuwe set van de mediumband, waarmee tot de finishvlag kan worden gereden. De meeste teams zullen deze strategie waarschijnlijk proberen te voltooien, aangezien elke coureur tijdens de race nog minimaal één set nieuwe mediumbanden tot zijn beschikking heeft. Volgens Pirelli-man Mario Isola vergt die strategie echter wel goed bandenmanagement: "Het Circuit van Spa-Francorchamps is een van de meest uitdagende circuits als het aankomt op bandenmanagement, dus het zal tijdens de race op zondag zeer belangrijk worden voor de coureurs om goed op hun banden te letten." Mochten de coureurs problemen hebben met hun bandenmanagement, dan is er nog een optie voor een tweestop-strategie. In dat geval start een coureur op de zachte band, waarna het na vijftien ronden zijn eerste pitstop maakt voor een tweede set van het zachtste rubber. Die kan dan na wederom vijftien ronden worden ingeruild voor de mediumbanden, die het tot aan de finish moeten redden. Er bestaat ook nog een kleine kans dat het zondag tijdens de race zal regenen. In het geval er op de intermediate- of regenbanden wordt gestart, kunnen alle bandenreglementen de prullenbak in en hoeven de coureurs niet meer verplicht twee verschillende droogweerbanden onder hun bolide hebben liggen.
Meest gelezen