Er wacht mogelijk een aardverschuiving als het om grote sponsoren in de Formule 1 gaat. Decalspotters, een platform gericht op sponsordeals in de auto- en motorsport, weet namelijk te melden dat horlogemerk Rolex na dit seizoen afscheid neemt als wereldwijde sponsor van de Formule 1.
De beide partijen werken al samen sinds 2011 en zouden momenteel een deal van 50 miljoen dollar per jaar met elkaar hebben afgesloten. Rolex is altijd als sponsor op het circuit te vinden en vervult bij sommige evenementen ook de rol van titelsponsor, maar zou nu dus het stokje gaan overdragen.
Een vervanger lijkt ook al klaar te staan in LVMH Group, onder andere de eigenaar van Red Bull-sponsor TAG Heuer én Hublot. Er is vanaf volgend seizoen veel geld mee gemoeid, want het zou volgens de publicatie gaan om een deal voor 150 miljoen dollar per jaar. Dat is in dat geval het drievoudige van de huidige deal.
Het is nog niet duidelijk of TAG Heuer ook nog aanblijft als sponsor van Red Bull. Het team uit Milton Keynes werkt al lange tijd samen met het merk en bombardeerde haar partner zelfs als naamgever van de Renault-motor tussen 2016 en 2018. Hublot was tussen 2011 en 2020 sponsor van Ferrari.
Ook interessant:
Moet Verstappen Perez nog wel als Red Bull-teamgenoot willen?
In een weekend dat weer uiterst moeizaam verliep voor Red Bull, was het toch weer Max Verstappen die de kastanjes uit het vuur haalde voor de brigade uit Milton Keynes. En Sergio Perez? Tsja...
Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in China, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!