De Formule 1-kalender voor 2020 werd in allerijl aangepast vanwege het coronavirus. Oude bekenden keerden terug op de kalender, compleet nieuwe circuits werden bezocht en traditionele overzeese races vielen stuk voor stuk weg. In vele gevallen waren dat circuits waar Max Verstappen goed uit de voeten kan, denk daarbij aan banen als die in Mexico, de Verenigde Staten en Japan. Natuurlijk kreeg de Formule 1 er prachtige circuits als Imola, Portimao en Mugello voor terug en op voorhand werd er volop gespeculeerd over in wiens voordeel de nieuwe kalender zou zijn. Vaak was Verstappen wel snel op nieuwe circuits, maar speelde pech hem parten, denk bijvoorbeeld maar eens aan de races op Mugello en Imola. Volgend jaar lijkt de Formule 1-kalender echter weer veel meer op het oorspronkelijke routeboek van dit jaar. Typische Max Verstappen-circuits als Suzuka, het Circuit of the Americas, het Mexicaanse Autodromo Hermanos Rodriguez en Sao Paulo keren allemaal terug. Het zijn circuits waar Verstappen altijd goed gaat, een karrenvracht aan podiumplaatsen onderstreept dat. Daarnaast keert ook de vermaarde Grand Prix van Monaco terug op de F1-kalender. Hoewel hij er altijd snel is geweest, kunnen we dat misschien niet direct een Verstappen-circuit noemen, want hij maakte er ook de nodige foutjes, maar een typisch Red Bull-circuit is het des te meer. Het zijn circuits waar Verstappen moet kunnen schitteren, als de techniek hem tenminste niet in de steek laat. Voor Red Bull is 2020 als je bedenkt dat de wereldtitel het enige doel was een verloren jaar gebleken. Kan het team samen met Max Verstappen in 2021 het tij keren? Dit en meer in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen