Voor Red Bull verliep de vrijdag in Australië niet geheel naar wens. Max Verstappen moest het met de zevende plaats doen in de representatieve tweede vrije training en was nadrukkelijk aan het vechten met zijn RB21. Helmut Marko komt met een bezorgde reactie en doet een nadrukkelijke oproep aan de weergoden.
"De eerste vrije training was beter", stelt Marko tegenover Sky DE. "De veranderingen die we aanbrachten waren niet veelbelovend, dus het maximale resultaat is de tweede rij. Het schommelde tussen onderstuur en overstuur en dat heeft natuurlijk ook invloed op de banden tijdens de longrun. Een podium is het maximale in normale omstandigheden, want het lijkt erop dat McLaren het sterkste team is. Daarachter is het close tussen Ferrari, Mercedes en ons."
Dan volgt de oproep. "Ik heb gehoord dat het gaat regenen. En dan is de Max-factor natuurlijk weer terug... We moeten gewoon de benzine eruit halen en onze coureurs meer vermogen geven."
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Ep
“Opmerkelijk”… Dus de problemen van de RB20 blijven bij de RB21. Laatst een analyse gelezen waarin het effect (voordeel) van de flex voor- en achtervleugel uitgelegd werd: auto behoud de scherp insturende voorkant in de bochten zonder snelheid (door drag) in te leveren op de rechte stukken. RBR zou niet inzetten op een flexvleugel omdat dit te veel invloed zou hebben op de auto en dan na race 9 ze een probleem zouden hebben. Rara, welke teams hebben nu nog wel flexvleugels? En waar staan die? Ik denk dat RBR de eerste races in de middenmoot mee doet en inzet op alles na race 9. Als de analyse klopt, dan zouden de Ferrari, McL, en MB terug moeten vallen na die race.
Nelson
Wat bedoeld Marko met benzine eruit en meer vermogen? Heeft Red Bull met aanzienlijk meer benzine en minder vermogen gereden? Op de onboard viel mij op, dat bij Max leek of hij bij lange na niet in het hoge toerental zat. Maar ik denk ook dat ze toch al rekening met het flexen na race 9 hebben rekening gehouden.
Ep
Wat ik afgelopen jaren vaak zag was dat mn Max in trainingen vaak de laatste versnelling niet gebruikt of dat het toerental niet op bleef lopen. De mapping van de motor in de training lijkt mij vaak een met lagere toerenbegrenzer of een waarin in ieder geval het vermogen teruggeschroefd is. Ik vraag me wel sterk af, of dat voldoende verschil kan maken.
Ep
Oef Nelson, we krijgen veel minnetjes van de McL fangirls! 😝 Helaas kunnen ze niet tegen een analyse welke mogelijk hun oranje auto’s ook maar iets omlaag haalt.
Broodkogel
Heb ze even weggehaald. Heb er technisch geen bal verstand van maar interessant om te lezen.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻