Valtteri Bottas is hoogstens verbaasd over de suggestie van Mercedes-teambaas Toto Wolff dat hij deels verantwoordelijk kon worden gehouden voor het pitstopdrama tijdens de Formule 1 Grand Prix van Monaco. Wolff suggereerde dat Bottas iets te vroeg stilstond, waardoor de monteur het wiel onder een ongelukkige hoek moest verwijderen, waardoor de wielmoer beschadigde. Bottas kan zich totaal niet vinden in die beredenering: "Ik was heel verbaasd toen ik dat hoorde", zo vertelt hij onder andere aan RacingNews365. "Ik heb de video gezien en volgens mij stopte ik op precies de goede plek." Gevraagd of hij met Wolff over het verwijt aan zijn adres heeft gesproken, antwoordt hij ontkennend: "Over dat voorval? Nee, niet echt eigenlijk. We hebben het er bij gelaten." De teleurstelling over zijn uitvallen was na de race groot, te meer omdat hij in staat was Lewis Hamilton op waarde te kloppen: "Het heeft voor mij persoonlijk wel enkele dagen geduurd voordat ik hier overheen was. Maar dat punt heb ik inmiddels bereikt. Ik heb een manier gevonden om ermee te dealen en ik kijk er naar uit om weer te racen."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









