In het tijdperk van Bernie Ecclestone was vooral de digitale wereld een ondergeschoven kindje in de Formule 1. De oude baas had er zelf niet zoveel mee en liet dan ook weinig toe. Sinds Liberty Media de scepter zwaait, is er op dat gebied al het nodige veranderd. Zo mogen teams weer meer laten zien tijdens een raceweekend. Op die manier krijgen de fans al een leuk kijkje achter de schermen. Met ingang van het nieuwe Formule 1 seizoen wil Liberty Media ook op dit vlak een inhaalslag gaan maken. Althans, volgens Ross Brawn, zijn er 'opwindende ontwikkelingen' op dit gebied gaande.
"Door de jaren heen is er weinig tot niks gedaan met social en digitale media. Voor ons is het echt een nieuwe start geweest. Dat is goed omdat we het nu helemaal zo kunnen inrichten als we het zelf willen en slecht omdat we nergens op kunnen voortborduren." Brawn doet in ieder geval de belofte dat fans volgend jaar meer informatie krijgen tijdens een Formule 1 race. "Er zijn absoluut opwindende ontwikkelingen op komst, vooral de manier waarop we informatie aanbieden, wordt anders. We onderzoeken bijvoorbeeld hoe we tijdens de races met de fans kunnen communiceren. Bijna iedereen heeft wel een smartphone of een tablet. Die groep willen we bedienen met extra informatie over de strategieën, de banden en bijvoorbeeld de audio's van alle auto's zodat ze met de coureurs kunnen meeluisteren."
Meest gelezen