Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 19:48:45
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Brawn: "Nieuwe Formule 1-regels 2019 hebben wel degelijk effect"

Formule 1-baas Ross Brawn is van mening dat de nieuwe regels voor de Formule 1 voor 2019 wel degelijk effect hebben, ook al trekken enkele teams dat in twijfel.

In 2019 moet met een nieuwe aerodynamisch concept close racing en inhalen in de Formule 1 bevorderd worden. Grotere en simpelere vleugels moeten voor minder downforce en minder 'vuile' lucht achter de auto's zorgen.

Allemaal leuk en aardig, maar Formule 1-teams vinden toch wel manieren om de verminderde downforce van de vleugels te compenseren en de luchtstromen toch weer om de auto's heen te geleiden, zo luidt de mening van enkele Formule 1-teams, waaronder Mercedes. Ross Brawn is echter van mening dat de regels zoals ze bedacht zijn zeker hun nut gaan bewijzen: "Natuurlijk weten we niet waar de teams mee op de proppen gaan komen tot het moment dat ze tijdens de wintertests naar buiten rijden, maar we houden vast aan onze voorspellingen. We denken dat we twintig procent winst boeken met de nieuwe regels", aldus Brawn in gesprek met F1.com . Overigens zijn de regelwijzigingen voor 2019 een eerste stap richting het ultieme doel van close racing: "Het is niet zo dat we nu deze maatregelen nemen en er dan niet meer naar omkijken. We moeten leren van de stappen die we nu zetten en die kennis gebruiken in alle daaropvolgende fasen. We zitten nu nog maar op een kwart van wat we denken dat we kunnen bereiken."

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"