Volgens de sportief directeur is er dit jaar flink meer ingehaald op het Melbourne Grand Prix Circuit dan vorig jaar. Veertien maal werd een auto gepasseerd om positie, waarvan zes keer zonder DRS. In 2018 waren er volgens Brawn slechts drie inhaalacties. De nieuwe regels voor aerodynamische onderdelen op de auto, die het inhalen gemakkelijker moet maken, werken volgens hem dan ook goed.
Brawn: "We hebben wat mooie gevechten gezien, ook al kwam dat niet alleen door de aerodynamica. Meerdere coureurs hebben aangegeven dat hun auto meer neutraal voelde tijdens het volgen van een ander. En dan is het circuit in Australië niet eens zo representatief, dus ik wacht graag nog drie races met een echte conclusie. Maar de eerste signalen zijn bemoedigend." Ook het WK-punt voor de snelste raceronde - mits gereden door een coureur in de top tien van de uitslag - is volgens de Brit een waardevolle toevoeging. "Eerst had Verstappen 'm in handen, toen Bottas en vervolgens probeerde Hamilton het nog. Omdat dat WK-punt belangrijk kan zijn in de eindstrijd van het kampioenschap, maakte deze het einde van de race spannender. Dat is precies wat we met de FIA wilden bewerkstelligen."
Meest gelezen