Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Audi

Breaking: Audi trekt voormalig Ferrari-kopstuk aan, zet twee topmannen aan de kant

Audi heeft zojuist bekend gemaakt dat ze Mattia Binotto aan hebben getrokken als Chief Operating en Chief Technical Officer bij het Formule 1-project van Audi. De Duitse autogigant maakt gelijk bekend dat Andreas Seidl en Oliver Hoffmann het project verlaten.

Audi
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Zeer groot nieuws uit het kamp van Audi deze dinsdagmiddag. Het Duitse automerk, dat in 2026 met een eigen team uit zal komen in de Formule 1, heeft bekendgemaakt dat Mattia Binotto vanaf 1 augustus tot het project toe zal treden. Daarbij maakt Audi ook gelijk bekend dat Oliver Hoffmann en Andreas Seidl, het project zullen verlaten.

"Ik ben erg blij dat we Mattia Binotto hebben kunnen aantrekken voor ons ambitieuze Formule 1-project", zegt Gernot Döllner, CEO van Audi AG. "Met zijn uitgebreide ervaring van meer dan 25 jaar in de Formule 1 zal hij ongetwijfeld een beslissende bijdrage kunnen leveren voor Audi." Binotto werkte eerder voor Ferrari en zal aan de slag gaan als Chief Operating en Chief Technical Officer. 

Hij zal daarbij deel uit gaan maken van het managementteam van Sauber Motorsport AG met verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor het operationele management en het sportieve succes van het raceteam. Hij zal daarbij aan de Raad van Bestuur rapporteren. De komst van Binotto maakt deel uit van de herinrichting van de structuur van het toekomstige Audi-team. Döllner zal in de toekomst de voorzitter van de Raad van Bestuur van Sauber Motorsport AG worden.

Tegenover de komst van Binotto staat het vertrek van Andreas Seidl, CEO van Sauber, en Oliver Hoffmann, Chief Representative bij het Formule 1-project van Audi. "Ik wil Oliver en Andreas bedanken voor hun belangrijke werk bij het opzetten van onze entree in de Formule 1 en hun inzet bij de voorbereidingen ervan", aldus Döllner.

Ook interessant:

De Grand Prix van Hongarije zorgde voor flinke opschudding in de Formule 1. Een woedende Max Verstappen op de boordradio, twee McLaren-coureurs die vraagtekens hadden bij de teamorders en een touché tussen Verstappen en Lewis Hamilton. Joris Mosterdijk bespreekt alle gebeurtenissen met Ruud Dimmers en speciale gast Rudy van Buren in een gloednieuwe podcast van RacingNews365!

Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.

Praat mee!

Viaplay
x
Max Marko bevestigt gridstraf Verstappen in Brazilië